Monday, June 30, 2014

alhamdulillah :)


assalamualaikum & salam ramadhan semua !

alhamdulillah, ramadhan datang lagi, and kita berkesempatan untuk merasai ramadhan tahun ni. semoga ramadhan tahun ni lebih berkat dari ramadhan yang lepas InsyaAllah :) 



waaaah lama nyaa tak update blog. kesian blog saya ni kan. sobss hehe

Alhamdulillah, bulan Jun 2014 tamat laa 4 tahun pengajian kat utm skudai terchenta tu. hehe. 
banyak betul kenangan pahit & manis sepanjang 4 tahun tu. haihh confirm rindu zaman belajar nanti kan :') hee. 


hanya Allah yang tahu perasaan di saat tesis tu siap dijilid and ready nak dihantar. hee. lepas amek tesis tu, photoshoot dulu kann. muehehe. nasib baik ada fotografer yang sentiasa sudi tuu. :p walaupun aku tahu tesis tu tak berapa nak bagus sangat macam orang lain, tapi tak pelah. asalkan aku dah boleh grad on time. kan ? hehe. 

firstly, aku nak sampaikan penghargaan tak terhingga kat parents aku, yang dah banyak bagi support, didikan, kasih sayang & berhabis duit sepanjang aku belajar 4 tahun ni. nak ucap terima kasih jugak kat sv aku, yang dah bagi tunjuk ajar walaupun tak banyak, tapi tetap membantu. hihi. next, thanks jugak kat kawan2 satu kelas, yang dah tolong secara langsung & tak langsung sepanjang 4 tahun and sepanjang waktu nak siapkan tesis ni. last but not least, thanks kat seseorang tu, yang banyak tolong & ada bersama dikala aku susah & senang, yang tak jemu bagi support bila aku down, & yang paling penting, sentisa ceriakan aku yang kengkadang moody ni. haha. 

walaupun aku rasa tahun 4 ni la tahun paling banyak cabaran, masalah, dugaan yang datang, alhamdulillah dah selesai semuanya. kadang kadang memang susah kita nak puaskan hati semua orang, tapi pengalaman tu semua la yang mematangkan kita. right ? bila fikirkan balik, rasa lega sangat senanye. takyah nak berhadapan dengan mereka mereka yang tak pernah puas hati dengan kita. rasa aman damai sikit hidup ni sekarang. InsyaAllah. hee. lessons learnt ! 

nah, nak share sikit quotes ; 

“When we honestly ask ourselves which person in our lives mean the most to us, we often find that it is those who, instead of giving advice, solutions, or cures, have chosen rather to share our pain and touch our wounds with a warm and tender hand. The friend who can be silent with us in a moment of despair or confusion, who can stay with us in an hour of grief and bereavement, who can tolerate not knowing, not curing, not healing and face with us the reality of our powerlessness, that is a friend who cares.” 
― Henri J.M. Nouwen, Out of Solitude: Three Meditations on the Christian Life

finally blog ni ter-update yeay ! haha. thanks to all readers. selamat berpuasa & selamat berbuka semua. 
assalamualaikum ! 



suka entri saya ? sila la like ! hee terima kasih kerana sudi baca entri saya ! :D

No comments: