Thursday, March 10, 2011

cerita satu mimpi



faira tersenyum. fareez dah tiba. "jom", kata fareez. "mari" balas faira.
mereka tiba di satu kafe. faira tak pasti nama kafe tu. yang dia tahu, fareez ada depan dia. dia betul betul rindu kan jejaka itu. mereka makan dan bersembang sehabis mungkin kerana sudah lama tak berjumpa. tiap kali faira bercerita, fareez tenung mata cinta nya itu. tiba giliran fareez bercerita, faira tenung mata fareez sambil tersenyum. saat itu mereka rasakan seperti itu dunia mereka sahaja. tiada orang lain. dunia ini mereka yang punya. sungguh indah saat itu. seperti mahu diberhentikan saja masa yang berjalan. tiba tiba, fareez meminta izin ke tandas. "pergilah. saya tunggu awak di sini ye. " kata faira sambil tersenyum menampakkan lesung pipitnya yang manis dipandang. tetapi, faira tidak sedar ada seorang jejaka sedang perhati kan dia sejak dia masuk ke kafe. siapa jejaka itu ? lima minit berlalu, fareez belum kembali. faira tunggu lagi. termenung dia melihat gelagat orang di dalam kafe itu. sepuluh minit berlalu, faira hairan. mana pergi nya cinta dia ? lama sungguh ke tandas. lalu faira bangun dan menuju ke tandas untuk mencari cinta nya. dia toleh ke kanan, dia toleh ke kiri. tetap tiada. "mana cinta ku ? "

tiba tiba terdengar lagu so big-iyaz berkumandang tepat kat telinga kanan. " lahhh. aku bermimpi rupanya" faira menggosok mata nya sambil menggeliat. 'kalau lah aku boleh sambung mimpi tadi. aku nak cari cinta aku. mana diaa ?' kata faira dalam hati sambil termenung melihat kipas yang berpusing. sebutir permata jernih mengalir di pipi faira. ' aku terlalu rindukan dia' hati berkata lagi.
IMY :'(

suka entri saya ? sila la like ! hee terima kasih kerana sudi baca entri saya ! :D

No comments: